Skip to content
Tarina perustajalta - Kati huusko-viikilä

Näin Revory syntyi

Revory Oy

Revoryn synnyintarina

Huhtikuussa 2023 tein etäpäivää meidän Oulun asunnossa keittiön pöydän ääressä. Ulkona vinkui tuuli ja lunta tuli taas taivaan täydeltä. Olin aloittanut palkkajohtajana uudessa työpaikassa edellisvuoden lopussa. Olin jo ensimmäisten kuukausien aikana vienyt yhtiön myyntiorganisaatioissa isoja muutoksia eteenpäin, ja edellisessä duunissakin pusertanut totaalisen organisaatiomuutoksen ennen uusia seikkailuja. Tehtiin mieheni kanssa kummatkin hommia päivätöiden lisäksi toiseenkin yritykseen. Tuuli puuskahti turhautuneesti, ja sai hetkeksi nostamaan katseen läppäristä. Vastapäisen ikkunan heijastuksesta näin työstään innostuneen, mutta toisaalta taas rooliaan kohtaan intohimonsa menettäneen naisen. Sellainen selittämätön sisäinen palo paloi enää pienellä liekillä. Havahduin merkkiääneen. LinkedIn oli jäänyt selaimen välilehdelle auki ja kirosin kun en ollut hoksannut laittaa äänimerkkejä pois päältä.

Inboxiin oli tullut jo viides kysely kuukauden sisään, voisinko auttaa kyseisen yrityksen myyntiorganisaatiota ratkaisemaan myynnin prosesseihin ja kaupalliseen järjestäytymiseen liittyvää haastetta. Se pieni liekki roihahti. Olin juuri edellisviikolla käynyt vetämässä Helsingissä puheenvuoron modernista myynnin johtamisesta. Puheen tehtävä taisi onnistua, koska näköjään kehitysajatuksia oli kuulijoissa herännyt. Innostuin ja samalla harmitti, kun nykyiset päivä- ja iltatyöt veivät kaiken ajan ja energian. Miten kieltäydyn kohteliaasti, kun ei tämä ole mun nykyiseen rooliin sopiva homma? Pohdin, että nyt käytän aikani ja energiani kasvattamalla myyntiä kahdessa yhtiössä, vaikka tiesin että minusta olisi kansantaloudelle enemmän hyötyä, jos voisin auttaa montaa yritystä kasvattamaan liikevaihtoaan.

Olin nimittäin jo paljon aiemmin B2B-markkinointitoimiston osakkaan ja myyntijohtajan pöksyissä paininut itse ostamisen muutoksen kanssa, miettinyt mitä pitää priorisoida ja kuinka kehittää liikevaihtoa tuovia tiimejä ja prosesseja. En löytänyt itselleni sopivaa apuria aiheeseen, eikä aika kaikkeen kehitystyöhön itsellä riittänyt.

Mietin silloin, lähdenkö etsimään avukseni ulkopuolista resurssia asiakasrajapinnassa toimivien tiimien osaamisen kehittämiseen, tavoitteiden linjaukseen sekä siihen, että asiakkaan ostopolku tulisi eri toimintojen läpi paremmin huomioitua. Jokainen löytämäni ulkopuolinen konsultti lähestyi asiaa myyjien kautta, ikäänkuin myyjät olisivat ainoa myyntiin vaikuttava asia. En siinä kasvun vaiheessa samaistunut pelkkään myyjälähtöiseen ongelmanratkaisuun, mullahan oli jo ihan loistotiimi kasassa! Halusin kasvattaa kokonaisliikevaihtoa koko yhtiön voimin, generoida kasvua uusista kanavista ja muidenkin kaupallisten tiimien voimin. Valjastaa teknologiat ja asiakasdatan töihin.

Koska olen “teen sitten saakeli itse” -tyyppiä, olen jo vuosia lukenut, imenyt tietoa, käynyt läpi laajoja tutkimuksia myynnistä ja ostamisesta, opiskellut ja myös kirjoittanut sekä käynyt puhumassa oppimastani. Nopeasti tuli muuten todettua, että suomenkielellä ei tietoa löydy tarpeeksi laajalla skaalalla (siksi kirjoitin modernista myynnin johtamisesta suomeksi kirjan). Vuosien kokemus B2B-markkinointitoimiston myynnissä, asiantuntijatehtävissä sekä myynnin ja markkinoinnin johdossa antoi aiheelle sopivan pohjan, jonka päälle rakentaa. Taitoja on lisäksi päässyt hyödyntämään jo kolmessa muussakin osakeyhtiössä, joissa olen ollut osakkaana, hallituksessa tai mukana perustushommissa.

Lähdin yrittäjäksi, koska moni yhtiö ja myyntiorganisaatio painii kovien kasvutavoitteiden kanssa, tietäen että myyntitiimin lisäksi potentiaalia olisi haettavana uusista myyntikanavista, tiimeistä ja jo pelkästään siitä, että asiakkaille olisi enemmän aikaa. Moni liiketoiminta- ja myyntijohdossa tekee pitkää päivää pelkästään arkea pyörittäessään. Kylmähiki puskee otsalle kun tietää, että potentiaalia kasvuun on, mutta aika ja energia kehittämiseen hukkuu arkitöiden alle.

Minä haluan auttaa ja tukea muita, jotka ovat samassa tilanteessa kuin itse olin. Olla se osaaja, jota olisin itse työarkeeni avuksi kaivannut. Samalla vapautin itseni toteuttamaan intohimoani - nimittäin kasvua.

- Kati Huusko-Viikilä

>> Työhistoria ja tarkempi esittely

 
1
YHTIÖN NIMEN TAUSTALLA

Revoryn nimi muodostuu sanoista "Rev" ja "Ory"

 "Rev" viittaa sekä Revenue Operationsiin eli liikevaihtoa tuottavien toimintojen kehittämiseen ja optimointiin, että sanaan "Revolution", joka taas tarkoittaa vallankumousta tai suurta muutosta.

"Ory",  on johdettu sanasta "Victory" sekä "Story". Loppu kuvastaa yrityksen sitoutumista auttaa asiakkaitaan saavuttamaan voittoja ja menestystä liiketoiminnassaan. Toimme myös yhtiön mission nimeen: Luodaan yhdessä yritysten, tiimien ja yksilöiden menestystarinoita.

Yhdessä nämä termit muodostavat "Revory" - yrityksen, joka on omistautunut auttamaan asiakkaitaan luomaan liiketoiminnallisen vallankumouksen tehokkaiden RevOps -toimintamallien avulla ja siten saavuttamaan suuria voittoja liiketoiminnassaan. Tervetuloa mukaan kasvutarinaan!

Partner in crime with

"Kasvua ensisijaisesti liikevaihdon kasvuna. Tulokset tehdään kuitenkin intohimolla, tiimin ja johdon henkilökohtaisella kehityksellä ja uusien mahdollisuuksien rohkealla tavoittelulla. Revoryn palvelut on tarkoitettu juuri sinulle, joka haluat kasvaa yhdessä yrityksesi kanssa."

8
Kati Huusko-Viikilä

Founder, CEO - Revory Oy
Revops tietokirja 

Monikanavaisen myynnin johtaminen - näin johdat kaikkia tulovirtoja: TIETOKIRJA

Revoryn perustaja Kati Huusko-Viikilän kirjoittama, Kauppakamarin kustantama tietokirja "Monikanavaisen myynnin johtaminen - näin johdat kaikkia tulovirtoja" on ensimmäinen suomenkielinen opas Revenue Operations (RevOps) -mallin hyödyntämisessä.
 
Kirja opastaa liiketoimintajohtoa monikanavaisen B2B-myynnin johtamisessa sekä Revenue Operations (RevOps) -mallin hyödyntämisessä.
 
Monikanavaisen_myynnin_johtaminen
Haluatko tietää lisää?

Maksuton sparraus

Varaa kalenteristasi vartti, niin käydään läpi mitä RevOps on ja mitä se voisi teillä tarkoittaa. 

Kannattaa se vartti varata meiltäkin, niin osataan olla linjoilla. Meidän lupaus sinulle on 3 uutta ajatusta. Ajatusten laatu paranee huomattavasti,  jos täytät vielä kasvukaavakkeen ennen palsua. Täytössä menee kirjoittajan lahjoistasi riippuen muutamasta minuutista kymmeneen minsaan. ⬇️