Skip to content
Tarina

Näin Revory syntyi

Revory Oy

Revoryn synnyintarina

Huhtikuussa 2023 tein etäpäivää meidän Oulun asunnossa keittiön pöydän ääressä. Ulkona vinkui tuuli ja taas tuli lunta taivaan täydeltä. Olin aloittanut palkkajohtajana uudessa työpaikassa edellisvuoden lopussa. Olin vienyt yhtiön myyntiorganisaatioissa isoja muutoksia eteenpäin jo ensimmäisten kuukausien aikana ja edellisessä duunissakin pusertanut totaalisen organisaatiomuutoksen ennen uusia seikkailuja. Tehtiin mieheni kanssa kummatkin hommia päivätöiden lisäksi toiseenkin yritykseen. Vapaa-aikaa meille jäi pari tuntia illassa sekä sunnuntait. Tuuli puuskahti turhautuneesti, ja sai nostamaan hetkeksi katseen läppäristä. Vastapäisen ikkunan heijastuksesta näin työstään innostuneen, mutta toisaalta rooliaan kohtaan intohimonsa menettäneen naisen. Sellainen selittämätön sisäinen palo paloi enää pienellä liekillä. Havahduin merkkiääneen. LinkedIn oli jäänyt selaimen välilehdelle auki ja kirosin ääneen kun en ollut hoksannut laittaa äänimerkkejä pois päältä.

Inboxiin oli tullut jo viides kysely kuukauden sisään, voisinko auttaa kyseisen yrityksen myyntiorganisaatiota ratkaisemaan myynnin prosesseihin ja järjestäytymiseen liittyvää haastetta. Se pieni liekki roihahti vähän. Olin juuri edellisviikolla käynyt vetämässä Helsingissä puheenvuoron aiheesta. Puheen tehtävä ilmeisesti onnistui, koska näköjään kehitysajatuksia oli kuulijoissa herännyt. Innostuin ja samalla harmitti, kun nykyiset päivä- ja iltatyöt veivät ajan ja energian. Miten kieltäydyn kohteliaasti, kun ei tämä ole mun nykyiseen rooliin sopiva homma? Pohdin, että nyt käytän aikani ja energiani kasvattamalla myyntiä kahdessa yhtiössä, vaikka tiesin että minusta olisi kansantaloudelle enemmän hyötyä, jos voisin auttaa montaa yritystä kasvattamaan liikevaihtoaan.

Olen nimittäin osakkaan ja myyntijohtajan pöksyissä paininut itse ostamisen muutoksen kanssa, miettinyt mitä pitää priorisoida ja kuinka kehittää liikevaihtoa tuovia tiimejä ja prosesseja. Tunsin avuttomuutta, koska en löytänyt itselleni sopivaa apuria aiheeseen, eikä aika kaikkeen kehitystyöhön itsellä riittänyt.

Mietin siis, lähdenkö etsimään avukseni ulkopuolista resurssia asiakasrajapinnassa toimivien tiimien osaamisen kehittämiseen sekä siihen, että asiakkaan ostopolku tulisi läpi eri toimintojen paremmin huomioitua. Jokainen löytämäni ulkopuolinen konsultti lähestyi asiaa myyjien kautta, ikäänkuin myyjät olisivat ainoa myyntiin vaikuttava asia. En siinä kasvun vaiheessa samaistunut pelkkään myyjälähtöiseen ongelmanratkaisuun, mullahan oli jo ihan loistotiimi kasassa! Halusin kasvattaa kokonaisliikevaihtoa koko yhtiön voimin, generoida kasvua uusista kanavista ja muidenkin kaupallisten tiimien kautta. Valjastaa teknologiat ja asiakasdatan töihin.

Koska olen “teen sitten saakeli itse” -tyyppiä, olen jo vuosia lukenut, imenyt tietoa, käynyt läpi laajoja tutkimuksia myynnistä ja ostamisesta, opiskellut ja myös kirjoittanut sekä käynyt puhumassa oppimastani. Nopeasti tuli muuten todettua, että suomenkielellä ei tietoa löydy tarpeeksi laajalla skaalalla (siksi kirjoitan nyt aiheesta kirjaa). Vuosien kokemus B2B-markkinointitoimiston myynnissä, asiantuntijatehtävissä sekä myynnin ja markkinoinnin johdossa antoi aiheelle sopivan pohjan, jonka päälle rakentaa. Taitoja on lisäksi päässyt hyödyntämään jo kolmessa muussakin osakeyhtiössä, joissa olen ollut osakkaana, hallituksessa tai mukana perustushommissa päivätöiden ohella.

Lähdin yrittäjäksi, koska moni yhtiö ja myyntiorganisaatio painii kovien kasvutavoitteiden kanssa, tietäen että myyntitiimin lisäksi potentiaalia olisi haettavana uusista myyntikanavista, tiimeistä ja jo pelkästään siitä, että asiakkaille olisi enemmän aikaa. Moni liiketoiminta- ja myyntijohdossa tekee pitkää päivää pelkästään arkea pyörittäessään. Kylmähiki puskee otsalle kun tietää, että potentiaalia kasvuun on, mutta aika ja energia kehittämiseen hukkuu arkitöiden alle.

Minä haluan auttaa ja tukea muita, jotka ovat samassa tilanteessa kuin itse olin. Olla se osaaja, jota olisin itse työarkeeni avuksi kaivannut. Samalla vapautin itseni toteuttamaan intohimoani - nimittäin kasvua.

- Kati Huusko-Viikilä

>> Työhistoria ja tarkempi esittely

 
1
YHTIÖN NIMEN TAUSTALLA

Revoryn nimi muodostuu sanoista "Rev" ja "Ory"

 "Rev" viittaa sekä Revenue Operationsiin eli liikevaihtoa tuottavien toimintojen kehittämiseen ja optimointiin, että sanaan "Revolution", joka taas tarkoittaa vallankumousta tai suurta muutosta.

"Ory",  on johdettu sanasta "Victory" sekä "Story". Loppu kuvastaa yrityksen sitoutumista auttaa asiakkaitaan saavuttamaan voittoja ja menestystä liiketoiminnassaan. Toimme myös yhtiön mission nimeen: Luodaan yhdessä yritysten, tiimien ja yksilöiden menestystarinoita.

Yhdessä nämä termit muodostavat "Revory" - yrityksen, joka on omistautunut auttamaan asiakkaitaan luomaan liiketoiminnallisen vallankumouksen tehokkaiden RevOps -toimintamallien avulla ja siten saavuttamaan suuria voittoja liiketoiminnassaan. Tervetuloa mukaan kasvutarinaan!

"Kasvua ensisijaisesti liikevaihdon kasvuna. Tulokset tehdään kuitenkin intohimolla, tiimin ja johdon henkilökohtaisella kehityksellä ja uusien mahdollisuuksien rohkealla tavoittelulla. Revoryn palvelut on tarkoitettu juuri sinulle, joka haluat kasvaa yhdessä yrityksesi kanssa."

8
Kati Huusko-Viikilä

Founder, CEO - Revory Oy
Haluatko tietää lisää?

Maksuton sparraus

Varaa kalenteristasi vartti, niin käydään läpi mitä RevOps on ja mitä se voisi teillä tarkoittaa. 

Kannattaa se vartti varata meiltäkin, niin osataan olla linjoilla. Meidän lupaus sinulle on 3 uutta ajatusta. Ajatusten laatu paranee huomattavasti,  jos täytät vielä kasvukaavakkeen ennen palsua. Täytössä menee kirjoittajan lahjoistasi riippuen muutamasta minuutista kymmeneen minsaan. ⬇️