RevOps kirja: Monikanavaisen myynnin johtaminen - näin johdat kaikkia tulovirtoja

Kirjan esittely
Kirja opastaa liiketoimintajohtoa monikanavaisen B2B-myynnin johtamisessa sekä Revenue Operations (RevOps) -mallin hyödyntämisessä.
Myynnin johtaminen ei ole enää vain myyjien johtamista. Myynnin johtaminen on kaikkien liikevaihtoa generoivien osa-alueiden monikanavaista johtamista. Kilpailu markkinaosuuksista on kovaa, ja organisaatioiden elinkaaren pituus on jatkuvassa laskussa. Tämä kirja on tarkoitettu liiketoimintajohdolle, joka haluaa kehittää kokonaisvaltaista lähestymistapaa myynnin johtamiseen ja kasvun tavoitteluun sekä luoda tehokkaan myynti- ja markkinointistrategian avulla kestävää kilpailuetua markkinoilla.
Moderni myynti vaatii uudenlaista nopeutta, vastuun jakoa, läpinäkyvyyttä ja yhteistyötä. Nämä ovat saavuttamattomissa vanhanaikaisilla johtamiskäytännöillä. Tarvitaan uusi johtamistapa, joka pystyy tuottamaan parempia tuloksia yhdistämällä kaupalliset tiimit, prosessit, datan ja teknologiat liikevaihdon kasvun moottoriksi. Tätä lähestymistapaa kutsutaan Revenue Operations -malliksi. Teos on ensimmäinen suomenkielinen julkaisu RevOps -viitekehyksestä ja sen hyödyntämisestä B2B-liiketoiminnan kasvattamisessa.
Kirja auttaa yrityksen johtoa hahmottamaan liikevaihdon tulovirtojen johtamisen kokonaisvaltaisesti, ymmärtämään eri tiimien, teknologioiden, prosessien ja asiakasdatan roolin ja merkityksen kasvun generoinnissa sekä hyödyntämään niitä strategisesti. Kirjasta saat arvokasta tietoa ja käytännön vinkkejä, joiden avulla voit vahvistaa yrityksesi kasvua ja menestystä. Kirja toimii oppaanasi monikanavaisen, monitiimisen myyntifunktion johtamisessa ja antaa keinoja kannattavan liikevaihdon kasvattamiseen.
Kirjailija Kati Huusko-Viikilä
Kati Huusko-Viikilä on tehnyt uraa B2B-myynnin ja markkinoinnin kehittämisen sydämessä. Huusko-Viikilän urapolku sisältää eri liiketoimintajohdon rooleja aina perustajasta osakkaaseen, hallituksen jäseneen sekä myynti- ja markkinointijohtajaan.
Tätä nykyä Kati on RevOps-strategiatoimisto Revoryn perustaja ja toimitusjohtaja. Omistautumisensa alalle Huusko-Viikilä on tuonut esille myös koulutuksissa ja Keynote-puheenvuoroissaan. Hänen asiantuntemuksensa monikanavaisen myynnin ja markkinoinnin johtamisen kehittämisessä on inspiroinut monia kuulijoita ja antanut heille käytännön työkaluja liiketoimintansa kasvattamiseen.
Kirjasta sanottua
"Monikanavaisen myynnin johtaminen kuvaa modernien teknologiayritysten käyttämää integroitua Revenue Operations-toimintamallia erinomaisesti. RevOps yhdistää markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun yhdeksi koherentiksi kokonaisuudeksi.
Organisaatioiden isoimmat tuloksellisuuden parannukset syntyvät, kun toimintaa koordinoidaan yli prosessi- ja organisaatiorajojen uudella tavalla teknologiaa hyödyntäen. Huusko-Viikilän Monikanavaisen myynnin johtaminen kuvaa prosessirajat ylittävän toimintamallin keinot markkinointi-, myynti- ja asiakaspalveluprosessin osalta."
Tuomas Syrjänen
Futuricen perustaja ja entinen toimitusjohtaja, nykyinen Chief AI Officer
•••
"Harvoin tulee vastaan näin selkeästi ja tiiviisti kirjoitettua materiaalia, joka tarjoaa konkreettisia työkaluja monikanavaisen myynnin johtamiseen. Näkemys modernista myynnin johtamisesta on paitsi oivaltava myös käytäntöön sovellettavissa. RevOps-mallin hyödyntäminen on kuvattu kirjassa niin selkeästi, että se innostaa välittömästi toimintaan.
Tämä teos on tärkeä resurssi jokaiselle, joka pyrkii ymmärtämään ja hallitsemaan monikanavaisen myynnin dynamiikkaa nykyaikaisessa B2B-ostoympäristössä."
Jukka Holm
toimitusjohtaja, Visma Aquila Oy
•••
"Erinomainen, kaivattu teos kasvun hallitsemiseen. Kattavin myynnin johtamiseen keskittyvä kirja, mitä olen lukenut. Kasvua totisesti Suomeen tarvitaan, ja tämän kirjan neuvojen avulla insinöörikansakin saa otteen kaikkien tulovirtojen johtamiseen."
Sami Miettinen
kirjailija, investointipankkiiri ja #neuvottelijat-yhteisön perustaja, Translink Corporate Finance Oy:n partneri
•••
"Kirjan kantava ajatus monikanavaisten tulovirtojen hallinnasta on olennainen kaikille, jotka haluavat rakentaa skaalautuvaa kasvua. Tässä kirjassa on helvetinmoinen määrä oikeita työkaluja, järkevä framework ja johdonmukainen esitystapa. Fiksun johtajan vastuulle jää oppien soveltaminen omaan liiketoimintaan.
Suosittelen lukemaan kirjan muistiinpanovälineiden kanssa!"
Mikko Seppä
Co-Founder & CEO, HeadQ Digital Commerce
•••
"Erittäin hyvä kokonaisuus ja avaa kokonaisvaltaista RevOps-ajattelua. Selkeät ohjeet erilaisille yrityksille – jopa startupeille!
Tykkään käytännönläheisestä lähestymisestä, ja on jo aikakin, että myynti ja liiketoiminta saavat oman Opsinsa tuotekehityksen DevOpsin lisäksi!"
Ilkka Kaikuvuo
startup-realisti
•••
"Jokaisen kaupallista tekemistä johtavan pitäis ymmärtää tää ajattelutapa. Jos oisin lukenu tän kirjan 5 vuotta sitten, ois jääny monta maukasta virhettä tekemättä.
Perustat kasvulle kannattaa valaa tän kirjan opeilla ennen kuin lähtee skaalaamaan mitään."
Teemu Ilola
CCO & Partner,
MyyntiKollektiivi ja MarkkinointiKollektiivi
Tietoja kirjasta
ISBN: 9789522469212
KIRJASTOLUOKKA: 69.3
KUSTANTAJA: KAUPPAKAMARI
PAINOS: ENSIMMÄINEN PAINOS
PAINOVUOSI 2024
SAATAVUUS 5/2024
SIVUMÄÄRÄ n. 230
TUOTTEEN TIEDOT: sidottu
KIRJOITTAJA: Kati Huusko-Viikilä
Tilaus ja hinta
Kirja on julkaistu painettuna, kovakantisena kirjana sekä e-kirjana. Voit tilata kirjan suoraan kirjailijalta sivun lopusta löytyvällä lomakkeella.
Kirja löytyy myös Suomen suurimmilta jälleenmyyjiltä (Kauppakamarikauppa, Suomalainen kirjakauppa, Adlibris, Akateeminen kirjakauppa, Prisma jne.) Kirjan ovh. 78,00 € (+alv 14 %, 10,92 €)
Kirjan ja tilauksen hinta kirjailijalta tilattuna, sis. signeeraukset toivomallesi nimelle:
- 78,00 € (+alv 14 %, 10,92 €)
- Postitus ja käsittelykulut 6,90 € (sis. alv)
Monikanavaisen myynnin johtaminen – näin johdat kaikkia tulovirtoja
Kirjailija: Kati Huusko-Viikilä
Kirja opastaa liiketoimintajohtoa monikanavaisen B2B-myynnin johtamisessa sekä Revenue Operations (RevOps) -mallin hyödyntämisessä.
Myynnin johtaminen ei ole enää vain myyjien johtamista. Myynnin johtaminen on kaikkien liikevaihtoa generoivien osa-alueiden monikanavaista johtamista. Kilpailu markkinaosuuksista on kovaa, ja organisaatioiden elinkaaren pituus on jatkuvassa laskussa. Tämä kirja on tarkoitettu liiketoimintajohdolle, joka haluaa kehittää kokonaisvaltaista lähestymistapaa myynnin johtamiseen ja kasvun tavoitteluun sekä luoda tehokkaan myynti- ja markkinointistrategian avulla kestävää kilpailuetua markkinoilla.
Moderni myynti vaatii uudenlaista nopeutta, vastuun jakoa, läpinäkyvyyttä ja yhteistyötä. Nämä ovat saavuttamattomissa vanhanaikaisilla johtamiskäytännöillä. Tarvitaan uusi johtamistapa, joka pystyy tuottamaan parempia tuloksia yhdistämällä kaupalliset tiimit, prosessit, datan ja teknologiat liikevaihdon kasvun moottoriksi. Tätä lähestymistapaa kutsutaan Revenue Operations -malliksi. Teos on ensimmäinen suomenkielinen julkaisu RevOps -viitekehyksestä ja sen hyödyntämisestä B2B-liiketoiminnan kasvattamisessa.
Kirja auttaa yrityksen johtoa hahmottamaan liikevaihdon tulovirtojen johtamisen kokonaisvaltaisesti, ymmärtämään eri tiimien, teknologioiden, prosessien ja asiakasdatan roolin ja merkityksen kasvun generoinnissa sekä hyödyntämään niitä strategisesti. Kirjasta saat arvokasta tietoa ja käytännön vinkkejä, joiden avulla voit vahvistaa yrityksesi kasvua ja menestystä. Kirja toimii oppaanasi monikanavaisen, monitiimisen myyntifunktion johtamisessa ja antaa keinoja kannattavan liikevaihdon kasvattamiseen.
Kirjan esilukijoina toimivat: