Skip to content
ASIAKASTARINA ITAB & REVORY

Valmennuksesta työkaluja ostokäyttäytymisen muutokseen vastaamiseen

itab-black-logo
TAVOITTEET?

Tavoitteena syventää ymmärrystä ostokäyttäytymisen muutoksesta ja löytää siihen vastaavia toimintatapoja

ITAB on Ruotsin pörssissä listattu kansainvälinen myymäläkalusteiden ja -ratkaisujen toimittaja, jonka liikevaihto on 6,6 miljardia kruunua. Suomessa törmäämme ITAB Finlandin tuotteisiin päivittäin – niitä löytyy esimerkiksi päivittäistavarakaupasta, muotimyymälöistä ja apteekeista.

ITAB Finlandin kaupallinen tiimi halusi vahvistaa yhteistä ymmärrystä muuttuneesta ostokäyttäytymisestä ja kehittää käytännön toimintatapoja asiakkuuksien hoitoon ja myynnin kasvattamiseen. Tavoitteena oli saada tiimille yhteinen näkemys asiakkaan matkasta, kirkastaa eri vaiheiden vastuualueita ja löytää uusia keinoja ristiinmyynnin edistämiseen sekä useamman ostopäättäjän tavoittamiseen.

MITÄ TEHTIIN?

Myynnin valmennuspäivä

Päivä rakennettiin kokonaisuudeksi, joka yhdisti asiakaskäyttäytymistä koskevaa tutkimustietoa, tiimin omaa arkea sekä käytännönläheistä ryhmätyöskentelyä. Päivän aluksi käytiin läpi, miten ostaminen on viime vuosina muuttunut – ja miten nämä muutokset näkyvät ITABin asiakastyössä. Ennakkotehtävässä ja sen yhteisessä purkamisessa tiimi pääsi pohtimaan, mitä heidän asiakkaansa arvostavat juuri nyt ja mitä vaikutuksia tällä on omaan toimintaan.

Aamupäivän aikana pureuduttiin myös asiakkaan matkaan ja siihen, miten eri toiminnot voivat tukea asiakasta tehokkaasti matkan eri vaiheissa. Tämä konkretisoi vastuita ja loi yhteistä ymmärrystä kaikkien kaupallisten tiimien rooleista osana asiakaskokemuksen rakentamista.

Iltapäivällä syvennyttiin asiakkuuksien hoitoon ja erityisesti proaktiivisuuden merkitykseen. Lisäksi käsiteltiin sitä, miten voisimme sitouttaa asiakasyrityksistä enemmän ostopäättäjiä meidän kumppanuuteemme. Valmennuksen aikana syntyi oivalluksia siitä, miten asiakkuuksia voidaan johtaa pitkäjänteisemmin ja miten ristiinmyyntiä voidaan toteuttaa suunnitelmallisesti. Ryhmätyön kautta syntyi konkreettisia toimintamalleja, joita voidaan viedä arkeen ristiinmyynnin tehostamiseksi.

ITAB
ENTÄ TULOKSET?

Yhteinen ymmärrys ostokäyttäytymisestä ja konkreettisia keinoja myynnin tehostamiseen

Valmennuspäivän myötä ITABin tiimiläiset saivat ymmärrystä ja osaamista siihen, mitä tehokas myynti ja asiakkuudenhoito tänä päivänä edellyttävät. Myös asiakkaan matkan kokonaisvaltainen läpikäynti yhdessä kirkasti sitä, miten voidaan rakentaa yhtenäinen asiakaskokemus ja kuinka eri kaupalliset toiminnot vaikuttavat kokonaisuuteen. Valmennuksen jälkeen yhtiö lähti yhdessä kehittämään toimintatapoja ja malleja, joihin saatiin hyvät eväät ja viitekehykset valmennusken kautta. 

MITES NE MUUT KOKEMUKSET?

Tiimin kommentteja

Asiantunteva ja rauhallinen ote Katilla. Uskomaton kyky havaita toimialamme tapoja, haasteita ja ratkaisuja. Hienoja keskusteluja ja paljon konkretiaa. Kiitos!

Mielestäni esityksen sisältö sopi tosi hyvin meidän ajankohtaisiin haasteisiin.

Erittäin hyvä päivä! Toivon että näistä saadaan oppia ja viedään meidän käyttöön kohti yhtenäisempiä toimintatapoja

 

Hyvä päivä, paljon tilaa keskustelulle - ei pelkkää luentoa. Aika tiivis päivä toki, mutta hyödylliinen. Kiitoksia!

Asiantuntevaa ja selkeätä. Sait aikaiseksi keskustelua ja oivalluksia. Tämä oli hyvä, kiitos.

Hyvää konkreettista keskustelua saatiin aikaiseksi ja mentiin positiivisella asenteella. Tutkimusreferenssit olivat relevantteja ja kiinnostavia. Kiitos! 

Asiantunteva ja miellyttävä vetotapa 10 points !

 

 

Kiitokset, on aina avartavaa kun uusi taho tulee kertomaan asioista. Asiantunteva ja rauhallinen tapa Katilla esiintyä.