Asiakkuuksien johtaminen - prosessit kuosiin ja asiakassuhteet kasvuun
Tavoitteena tehokkaampi kasvun skaalaus ja isommat asiakkuudet
Resaco on kovaa kasvava digimarkkinointitoimisto, joka tekee myynnillistä digimarkkinointia.
Resaco halusi varmistaa, että nopeasti kiihtyvä kasvu pysyy hallittuna ja asiakkuuksien hoito säilyy laadukkaana. Tavoitteena oli luoda skaalautuvat asiakkuudenhoitoprosessit, jotka tukevat selkeästi ja johdonmukaisesti asiakkuuksien johtamista myös tulevaisuudessa. Yhdessä tartuttiin toimeen ja toteutettiin asiakasluokittelut, asiakkuudenhoitomallit sekä kaikki tarvittavat prosessit ja työpohjat.
Yhteistyö jatkuu edelleen, sillä projektin jälkeen Resaco nappasi Revorylta RevOps-johtajan ulkoiseksi johtoryhmän jäsenekseen.
Analyysi kannattavista tulovirroista ensin - päätös panostaa asiakkuuksien johtamiseen
Resacon toimarin Olli Juneksen yhteydenotto käynnisti yhteistyön Revoryn kanssa. Alkuun käytiin muutama keskustelu, joissa pureuduttiin siihen, mistä nopeasti kasvava markkinointitoimisto voisi löytää sekä nykyhetkeen että tulevaisuuteen kestävää, kannattavaa kasvua. Analyysi osoitti, että Resacon asiakashankinnan prosessit, tavoitteet ja palkkiomallit olivat Ollin vahvan myyntijohtajataustan ansiosta erinomaisessa kunnossa. Yhteistyö päätettiin kohdistaa tulevaisuuden kasvun tarpeisiin, keskittyen erityisesti nykyasiakkaiden luokittelun ja hoitomallien rakentamiseen, jotta Resaco pystyy vastaamaan entistä suuremman asiakasmäärän vaatimuksiin.
Projekti käynnistettiin siis nykytilan analyysilla ja räätälöidyllä työpajalla, joissa käytiin läpi Resacon tarpeet, tavoitteet ja sisäiset työkalut. Revoryn asiantuntija ohjasi prosessia: työpajojen jälkeen koottiin selkeät muistiot ja määritettiin to-do-tehtävät Resacon johdolle, jotta edistysaskelista tuli konkreettisia.
Kaikki työpohjat ja prosessit – asiakkuussuunnitelmat, kokousagendat ja muut asiakkuudenhoidon työkalut – suunniteltiin Resacon olemassa oleville prosessialustoille ja työkaluihin sopiviksi. Työ eteni sujuvasti ja projektin tavoitteet saavutettiin reilussa kuukaudessa.
Lopuksi Revoryn asiantuntija kävi alustamassa aihetta koko Resacon henkilöstölle porukan yhteisessä viikkopalaverissa. Tällä annettiin hyvä motivaatioruiske koko tiimille aiheiden ja uusien työmallien läpikäyntiin.
"Katin kanssa on upea tehdä töitä. Hän on todellinen no-bs -tyyppi: huikea yhdistelmä strategista ajattelua ja käytännön kokemusta"
Ajansäästöä, skaalautuvuutta ja kasvua nykyasiakkaista - sekä ulkoistettu RevOps-johtaja mukaan joryyn
Resacon asiakkuuksien luokittelut ja hallintamallit ovat nyt käytössä ja tukevat liiketoiminnan kasvua skaalautuvasti. Yhtenäiset prosessit ja työkalut tekevät asiakkuudenhoidosta sujuvaa, systemaattista ja tehokasta.
Kun prosessit on tarkasti määritelty, ne toimivat myös erinomaisena johtamisen työkaluna. Nyt uusillakin asiakkuuspäälliköillä on selkeä työnkuva ja malli, jonka avulla asiakkaita hoidetaan yhdenmukaisesti ja tavoitteellisesti. Prosessit määrittävät, mitä tietoa tarvitaan, miten tieto liikkuu asiantuntijatiimien välillä, mitä palavereita järjestetään, mitä materiaaleja tuotetaan ja miten asiakkuuksia seurataan ja kehitetään. Tämä tuo johdonmukaisuutta arkeen ja varmistaa, että asiakkuuksia johdetaan tehokkaasti ja tavoitteiden mukaisesti.
Projektin jälkeen Resaco halusi Revoryn asiantuntijan kiinteämmäksi osaksi yhtiön arkea. Yhteistyöstä haetaan erityisesti kokemusta ja osaamista asiantuntijatalon kasvun skaalaukseen. Yhteistyö siis jatkuu ja Resaco nappasi Revorylta ulkoistetun RevOps-johtajan ensimmäiseksi ulkoiseksi johtoryhmän jäsenekseen.
"Kati on huippuammattilainen! Hänen kanssaan työskentely ei ollut pelkästään hyödyllistä vaan myös inspiroivaa. Katin ohjauksessa saimme selkeät suuntaviivat, ja hän piti huolen että hommat hoidettiin kerralla kunnolla. Ja kaiken lisäksi saatiin vielä nauraakin matkalla!"