Useimmat B2B-yritykset panostavat kaikki kaupallisen ponnistelunsa uusasiakashankintaan, mutta...

Miksi myynti ei kasva Kati Huusko-Viikilä #neuvottelija 260. Syynä on mm. suomalaisten vanhentuneet myynnin johtamisen menetelmät. Revoryn perustaja Kati on kirjoittanut ensimmäisen suomalaisen RevOps-oppaan Monikanavaisen myynnin johtaminen - Näin johdat kaikkia tulovirtoja (Kauppakamari, 2024). Sami ja Kati keskustelevat mm. rusettimallista, B2B-yrityksille luodun johtamismallin liittymispinnoista muihin myynti- ja markkinointitapoihin sekä SaaS-ohjelmistoihin ml. DevOps. Kati Huusko-Viikilä oli vieraana Suomen toisiksi suosituimmassa liike-elämän podcastissa. Vuorokausi jakson julkaisun jälkeen jakso ponkaisi Apple podcastien Liiketoiminta-kategorian ykköseksi.
Kuuntele jakso >>Tässä jaksossa syvennymme Revenue Operationsin (RevOps) maailmaan Kati Huusko-Viikilän kanssa, joka on RevOps-strategiatoimisto Revoryn perustaja. Keskustelemme hänen kirjoittamastaan kirjasta "Monikanavaisen myynnin johtaminen - Näin johdat kaikkia tulovirtoja", joka on ensimmäinen suomenkielinen opas RevOpsista. Kati jakaa oivalluksiaan ja kokemuksiaan B2B-myynnin ja markkinoinnin alalta sekä antaa käytännön vinkkejä, miten yritykset voivat tehostaa liikevaihdon muodostumista ja johtaa kaikkia tulovirtoja menestyksekkäästi.
Kuuntele jakso >>Vuoden 2024 17. Norders Podcastin vieraana on RevOps -strategiatoimisto Revoryn perustaja ja monikanavaisen B2B-myynnin huippunimi Kati Huusko-Viikilä. Katilla on vaikuttava monipuolinen kokemus erilaisista B2B-myynnin ja -markkinoinnin johtotehtävistä ja hän on ollut mukana rakentamassa ja valmentamassa johtavien suomalaisten B2B-yritysten strategioita ja myynnin pelikirjoja. Jaksossa Kati ja Nordersin yksi perustajista Joonas Kylliäinen keskustelevat B2B-myynnin ja -markkinoinnin tilasta, RevOpsista, yrittäjyydestä, kirjan kirjoittamisesta ja monesta muusta.
Kuuntele jakso >>Miten saadaan myynti, markkinointi ja asiakaspalvelu soittamaan sama huilua? Miten revenue operations eli RevOps helpottaa kasvua erityisesti B2B-yritysten osalta? Vieraana RevOps-toimisto Revoryn perustaja Kati Huusko-Viikilä. Hänen kirjansa Monikanavaisen myynnin johtaminen – näin johdat kaikkia tulovirtoja (Kauppakamari 2024) on ensimmäinen suomenkielinen teos aiheesta.
Kuuntele jakso >>Tämänkertaisena Kirjakulman podcast-vieraana on modernin myynnin asiantuntija ja tunnettu Key Note -puhuja Kati Huusko-Viikilä, joka on julkaissut Kauppakamarin kustantamana Monikanavaisen myynnin johtaminen – näin johdat kaikkia tulovirtoja -teoksen. Keskustelussa kirjan tuottaja Taina Parviaisen kanssa käydään läpi sitä, miksi myynnin toimintatavan muutos Revenue Operations -toimintamallilla on juuri nyt ajankohtaista, miten sen käyttöönottoon kannattaa valmistautua ja millaisia tuloksia sillä saadaan aikaiseksi esimerkiksi Gartnerin tutkimuksen mukaan.
Kuuntele jakso >>Mitä on RevOps eli Revenue Operations ja miten tämä modernin myynnin johtamisen toimintamalli mullistaa myynnin? Tässä jaksossa Saara Vehoniemi, Mikael Hugg ja Kati keskustelevat RevOpsista, mitä se on, miksi se on tärkeää ja miten se mullistaa B2B myynnin.
Kuuntele jakso >>Revory ja Seidatin yhteistyöwebinaari - jossa taklataan myynnin johtamisen yleisiä haasteita. Aiheena arjen myyntijohtamishaasteet ja parhaat vinkit sujuvampaan tarpomiseen. Osallistujien kesken arvotaan Myynnin johtamisen tietokirja!
Maaliskuussa 2024 Makatemia ja Revory järjestivät yhdessä avoimen koulutuksen aiheella "Monikanavaisen myynnin johtaminen". Linkkiä klikkaamalla pääset suoraan tallenteeseen.
31.5.2024 pidettiin Suomen ensimmäisen Revenue Operations (RevOps) tietokirjan julkaisutilaisuus. Tilaisuus striimattiin suorana verkkoon ja alkuun kirjailija Kati Huusko-Viikilä piti Keynoten aiheella "Strategiset avaimet kasvuun".
11.1.2024 klo 9.00 alkaen HeadQ:n Mikko ja Revoryn Kati kävivät läpi B2B-myynnin must-win-battlet tuleville vuosille
Oletko etsimässä tehokasta kehityskeskustelun pohjaa, joka auttaa sinua pitämään paitsi mukavia, myös tuloksellisia keskusteluja myyntitiimisi kanssa? Olet tullut oikeaan paikkaan.
Hyvä myyntistrategia ohjaa kaikkien kaupallisten funktioiden toimintaa ja auttaa johtamaan kaikkia liikevaihdon tulovirtoja. Laadimme B2B-yrityksellesi maksuttoman pohjan!
Vaikeuksia valita, mitä myyntitiimin kick-offissa tällä kertaa juonittaisiin? Lataa ilmaiset ohjelmapohjat ideoinnin tueksi!
Haluatko oppia lisää siitä, miten voisit hyödyntää RevOps-strategiaa omassa liiketoiminnassasi? Tsekkaa maksuttoman e-kirjan sisältö!
Revory on messissä aina kun tapahtuu. Tsekkaa avoimet tapahtumat ja maksulliset avoimet koulutukset, joista löydät Revoryn puhumassa tai kouluttamassa! Törmäillään kun tavataan vai miten se meni
RevOps 🚀 B2B-myynti 🚀 B2B-markkinointi 🚀 Asiakaskokemus
Useimmat B2B-yritykset panostavat kaikki kaupallisen ponnistelunsa uusasiakashankintaan, mutta...
RevOps-mallin mahdollisuudet ja hyödyt ovat nousseet merkittävään rooliin yritysten tulovirtojen...
Gartnerin vuoden 2020 raportti “The Future of Sales” maalasi kunnianhimoisen kuvan B2B-myynnin...
Vuonna 2025 myynnin ja markkinoinnin tiimien on aika hylätä vanhoja toimintatapoja ja siirtyä kohti...
Kati Huusko-Viikilä kirjoitti asiantuntija-artikkelin Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten (MMA) blogiin.
"Tiedän mistä puhun, sillä tähän tilanteeseen itsekin heräsin. Lamppu syttyi: Myynnin johtaminen on paljon enemmän kuin vain myyjien johtamista. Jonkun pitää ottaa kaupallisen kokonaisuuden johtaminen hanskaan."
Kati Huusko-Viikilä kirjoitti asiantuntija-artikkelin KasvuOpenin tuottamaan Kasvun pelikirjaan. Kaupallisen kokonaisuuden johtamisen toimintamallia kutsutaan Revenue Operationsiksi (RevOps). Revenue Operations on johtamis- ja toimintamalli, jonka avulla voidaan ottaa koko kaupallisen kokonaisuuden johtaminen haltuun.
"Tämän koulutuskokonaisuuden myötä saat näkemystä myynnin arjen johtamiseen sekä strategiselta että operatiiviselta kantilta. Koulutus käsittelee strategisten teemojen lisäksi myös myyjien esihenkilötyötä, tavoiteasetantaa ja modernin CRM-järjestelmän hyödyntämistä myynnin johdon työkaluna. Koulutuksen jälkeen sinulla kokonaisvaltaisempi ymmärrys myyntijohdon roolista, sinulla on valmiudet kehittää ja luoda myyntiprosesseja, vedät tehokkaampia palavereita sekä pystyt johtamaan tiimiä tavoitteellisemmin."
"Liikevaihdon kasvun kaava on muuttunut merkittävästi. Teknologian kehittyminen ja monimutkaisten myyntijärjestelmien käyttöönotto yhdistettynä B2B-asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutoksiin, on johtanut siihen, että perinteiset tavat tukea liikevaihdon kasvua eivät enää riitä."