Kaupallinen strategia🚀
Kaupallinen strategia - RevOps-matka alkuun 🚀
Yhdistetään myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun voimat generoimaan lisää liikevaihtoa. Tavoitteena on päästä hyödyntämään dataa, teknologiaa ja optimoituja prosesseja kun parannetaan yrityksesi tehokkuutta ja asiakaskokemusta. Luodaan yhdessä RevOps -strategian lisäksi suunnitelma, kuinka RevOps-toimintamalli viedään teillä käytäntöön.
Jokainen projekti on erilainen, mutta joka tapauksessa ainakin nämä me tehdään:
- Organisaation RevOps -kypsyysanalyysi ja tiimien osaamiskartoitus
- Liiketoiminnan tavoitteiden ja projektin tavoitteiden määrittäminen
- Asiakasymmärryksen kasvattaminen: Ideaalien asiakasprofiilien, ostajapersoonien määrittely ja ostopolun tunnistaminen
- Tiimien toimintojen yhtenäistämisen suunnittelu
- Tiimikohtaisten prosessien kartoitus ja optimoinnin suunnittelu
- Teknologiaratkaisujen valinta ja datastrategian luominen
- Tiimikohtaisten KPI:den ja mittareiden määrittäminen
- Jatkuva suorituskyvyn seuranta ja analysointi - uudet johtamiskäytännöt
- RevOps-kulttuurin luominen ja ylläpito
- Projektin johtaminen ja aikataulutus

Teknologia, prosessit, ihmiset ja data kasvun moottoriksi.
RevOps, eli Revenue Operations, on yrityksen sisäinen strategia, joka yhdistää myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun tiimit keskittymään yhdessä liikevaihdon kasvattamiseen.
Kaupallinen strategia - miksi?
Gartnerin tutkimuksen mukaan vuoteen 2026 mennessä ne B2B-organisaatiot, jotka yhdistävät kaupalliset strategiansa ja hyödyntävät monitasoisia asiakaskohtaamisia, kasvattavat liikevaihtoaan 50 % nopeammin kuin kilpailijansa.
💡 No mitä sitte? Keskeinen viesti on siis tämä:
- Yritykset, jotka rakentavat yhtenäisen kaupallisen strategian, jossa myynti, markkinointi ja asiakaspalvelu toimivat saumattomasti yhdessä, saavuttavat merkittävästi nopeamman kasvun.
- Monitasoinen sitouttaminen (multithreaded commercial engagements) tarkoittaa sitä, että myynti ei perustu vain yhteen kontaktiin asiakkaan organisaatiossa, vaan useita päättäjiä ja vaikuttajia osallistetaan aktiivisesti.
- Kaupallisen strategian suunnittelu sekä Revenue Operations -malli tuo parempaa asiakasymmärrystä (lue: dataohjattua liikevaihdon johtamista), sujuvampia päätöksentekoprosesseja (lue: lyhyempiä myyntisyklejä) ja vahvempia asiakassuhteita (lue: vahvempaa ARR-kantaa), mikä johtaa merkittävästi parempaan liiketoiminnan kasvuun.
📊 Miksi tämä on tärkeää?
Jos organisaatio ei panosta yhdistettyyn kaupalliseen strategiaan ja asiakkuuden monitasoiseen sitouttamiseen, se jää jälkeen kilpailijoista, jotka tekevät niin. RevOps-mallin (Revenue Operations) hyödyntäminen on tulevaisuudessa keskeinen kilpailuetu.