Ulkoistettu RevOps-johtaja toi Kojulle konkreettisia ratkaisuja ja työkaluja kasvuun

Kasvutavoitteet konkreettiseksi ja kaupalliset rakenteet kuntoon
Koju erikoistuu vaikuttaviin videotuotantoihin ja erityisesti markkinointiviihteelliseen sisältöön. Yhtiö tunnetaan laadullisesta edelläkävijyydestään, elokuvatasoisista videotuotannoistaan ja kyvystään herättää brändit eloon tarinallistamisen ja huumorin keinoin.
Koju otti yhteyttä Revoryyn saadakseen ulkopuolista näkökulmaa myyntinsä ja seuraavan kasvuvaiheensa tueksi. Yrityksellä on kunnianhimoiset tavoitteet voimakkaalle kasvulle tulevina vuosina, ja sen tueksi tarvitaan selkeä strategia, vahvemmat resurssit ja toimivat prosessit. Vuoden 2025 kasvutavoitteet edellyttivät erityisesti myynnin fokusoimista, operatiivisen toiminnan kehittämistä ja kasvua tukevien rakenteiden luomista. Revoryn ulkoistettu RevOps-johtaja tuli messiin rakentamaan Kojulle tarvittavaa selkärankaa ja konkreettisia toimenpiteitä kasvun saavuttamiseksi.
Rakenteet ja ratkaisut myynnin vauhdittamiseksi
Yhteistyön alkuun keskityimme selkeyttämään Kojun kasvutavoitteita ja resurssitarpeita. Vuoden 2025 liikevaihtotavoite konkretisoitiin "miten"-tasolle ja siihen liittyvä budjetti laadittiin niin, että se huomioi euromäärän lisäksi myös suunnan ja laatutavoitteet. Budjetin laadinnan jälkeen todettiin, että seuraavaksi keskitymme kehittämään: Määrää, tarjousten läpimenoprosentteja, keskikauppojen kokoa ja myyntisyklin pituutta. Näihin liittyviä toimenpiteitä lähdettiin tekemään välittömästi.
Yhtenä päätöksenä oli lähteä vahvistamaan myyntitiimiä uuden myyntihenkilön rekrytoinnilla. Rakensimme ja uudistimme selkeät tavoitteet ja palkkiomallit sekä nykyiselle että tulevalle tiimille. Tavoitteet ottavat huomioon liikevaihtobudjetissa määrittelemämme määrän lisäksi strategisen suunnan.
Myyntiprosessien kehittäminen on ollut keskeinen osa yhteistyötä. Heti alkuun CRM-käytäntöjä tarkennettiin, jotta asiakas- ja liiketoimintadataa päästään paremmin hyödyntämään. Tämä mahdollistaa budjetin tarkemman seurannan, liikevaihdon ennustettavuuden ja myynnin kokonaiskuvan hahmottamisen. Ryhdyimme yhdessä myös dokumentoimaan ja kehittämään myyntiprosessin eri vaiheita, mukaan lukien myyntimateriaalit, tarjouspohjat ja myyntitaktiikat. Näiden muutosten ansiosta Kojun tiimi pystyy jatkossa tekemään myyntityötä tehokkaammin ja järjestelmällisemmin. Nämä prosessin kehitystoimet auttavat parantamaan tarjousten läpimenoprosentteja, läpimenoaikoja sekä keskikauppojen kokoa.
"Yhteistyö Revoryn kanssa teki kasvusta mitattavaa. Se toi myyntiin selkeyttä ja auttoi meitä skaalaamaan laadusta tinkimättä"

Jo muutamassa kuukaudessa selkeyttä, suuntaa ja työkaluja kasvuun
Yhteistyön tulokset alkoivat näkyä nopeasti. Koju on saanut selkeän kasvusuunnitelman ja konkreettisia toimintamalleja, jotka tukevat yrityksen tavoitteita. CRM:n parannukset ja myyntiprosessien kehitys luovat pohjan jatkuvalle kasvulle ja tehokkaalle myynnille. Selkeämmät kohderyhmävalinnat antavat myyntitiimille suunnan, ja uusi rekrytointi tuo tarvittavaa lisävoimaa tiimiin. Lisäksi saatiin konkreettisia keinoja asiakkuuksien kasvattamiseen ja kumppanuussuhteiden luomiseen.
Yhteistyö Revoryn kanssa toi Kojulle juuri ne työkalut ja ratkaisut, joita tarvitaan vuoden 2025 kunnianhimoisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Revoryn kanssa tehty työ ei ainoastaan tuonut Kojulle uutta näkökulmaa, vaan myös konkretisoi seuraavat askeleet kohti tavoitteellista kasvua.
"Me ollaan Kojussa mestareita rakentamaan tarinoita, jotka liikuttavat ihmisiä. Nyt meillä on myös sisäisesti prosessit, jotka liikuttavat lukuja oikeaan suuntaan. Revory auttoi meitä sovittamaan luovuuden ja kaupallisuuden samaan kuvaan"