Skip to content
ASIAKASTARINA NOTAREC & REVORY

Ulkoistettu RevOps-johtaja selkeyttää kaupallista strategiaa ja huolehtii myös hihojen käärimisestä

Notarec-referenssi
TAVOITTEET?

Tavoitteena kannattavan kasvun skaalaus

Notarec Oy on valtakunnallinen, teknologiayhtiöiden asiantuntijoiden ja johdon rekrytointiin sekä kasvuyhtiöiden HR-kehitystyöhön keskittynyt yritys, joka kaipasi kaupallisen strategiansa selkeyttämistä ja vahvempaa fokusta myös asiakashankintaan. Yhteistyö Revoryn kanssa lähti tarpeesta rakentaa myynti- ja markkinointistrategia, joka tukisi kasvua ja erottumista kilpaillulla toimialalla. Tavoitteena oli myös lähteä rakentamaan asiakashankinnan sekä nykyasiakkuuksien hoidon prosessit, viedä ne käytäntöön ja huolehtia, että teknologia tukee prosessien toteutusta.

Puhuttiin alkuun projektista, mutta päädyttiin edistämään toimenpiteitä ulkoistettu RevOps-johtaja-mallilla. Ei olla kaduttu. 👹

Yhteistyön aikana Revory auttoi Notarecia luomaan selkeän ja toimivan kaupallisen strategian. Kaupallisessa strategiassa otetaan huomioon koko kaupallinen kokonaisuus, ei pelkkää myyntitiimiä. Alkuun ollaankin keskitytty määrittely- ja suunnittelutyöhön, kuten erottautumistekijöiden kirkastamiseen ja ideaalien asiakasprofiilien tunnistamiseen. Kun nämä alkoivat olla selkeitä, lähdettiin asiakasymmärrystä viemään koko yhtiöön ja kääräistiin hihat muiden teemojen osalta.

MITÄ SISÄLtää?

Kaupallinen strategia jiiriin ja tulosta tauluun

Yhteistyö alkoi kilpailija-analyysilla sekä myynnin ja markkinoinin nykytilan analysoinnilla. Alussa siis kartoitettiin olemassa olevat kaupalliset prosessit ja toimintamallit, tunnistettiin pullonkaulat ja määriteltiin ja priorisoitiin konkreettiset kehityskohteet. Tämän pohjalta lähdettiin rakentamaan selkeää ja systemaattista suunnitelmaa, miten saadaan lisää uusia asiakkaita ja kuinka nykyisiä asiakkuuksia voidaan kasvattaa. Lätkäistiin tää kaikki aikajanalle ja nyt viedään eteenpäin. Asiakashankinnan sekä nykyasiakkuuksien hoidon prosessien määrittely ja dokumentointi auttaa Notarecia paitsi tehostamaan tuloksia heti, myös pidemmällä aikavälillä helpottaa kasvun skaalausta. Prosessien selkeyttämisen avulla Notarecin tiimi pystyy myös paremmin kohdistamaan myynti- ja markkinointiponnistuksensa oikeisiin asiakkaisiin.

Ulkoistettu RevOps-johtaja -palvelu varmistaa myös sen, että suunnitellut asiat viedään käytäntöön. Projektin alkuun priorisoimme osa-alueet, joista on nopeimmin saatavilla myynnillisiä tuloksia. Näihin lähdemme ensin kehittämään ja toimeenpanemaan ratkaisua ja sitten siirrytään pidemmän aikavälin tulosta tuoviin kehityskohteisiin, kuten markkinoinnin strategiseen suunnitteluun ja CRM:n käytön tehostamiseen. 

Esimerkkeinä nopeista, tulosta tuovista toimenpiteistä oli asiantuntijoiden myynnin kick-off, jossa mentiin erityisesti lisämyyntiteemalla. Sen lisäksi, että kaikille kirkastui ideaalit asiakasprofiilit, kick-offissa julkaisiin myös asiantuntijoiden lisämyyntikilpailu, joka innosti ja sitoutti kaikki asiantuntijat tuloksentekoon. Lisää kick-offista alla ⬇️


 

MITÄ MUUTA TEHTY?

Asiantuntijoiden myynnin valmennus & kick-off

Asiantuntijoiden myyntiaiheisessa kick-offissa käytiin läpi asiakasprofiilit, kaupallisen kehittämisen tavoitteet, nykyajan ostajan ostopolkua ja koko tiimiä sparrattiin lisämyynnin teemoissa. Myös Social Selling oli aihe, johon koko jengiä valmennettiin. Kick-offissa käsiteltiin mm. seuraavia teemoja: 

👉 Miten ostokäyttäytyminen on muuttunut ja muuttumassa: Miten se vaikuttaa Notarecilla
👉 Notarecin ideaalit asiakasprofiilit
👉 Ostajapersoonat ja ostajien ostomotiivit - miten nämä vaikuttavat myyntiin ja markkinointiin
👉 Keskustelua: Lisämyynnin merkitys liiketoiminnalle ja lisämyynnin ideointia
👉 Ryhmätyötä: Tarvekartoitus eri ostajapersoonille
👉 Sosiaalinen myynti ja LinkedInin algortimin niksipirkkaa

 

"Konkreettinen, oivalluttava ja innostava kick-off päivä, jonka jälkeen saimme näkyviä kaupallisia tuloksia jo muutamassa viikossa"

Sofia Järnström

CEO, Notarec Oy
IMG_7967
MITES NE MUUT KOKEMUKSET?

Asiantuntijoiden kommentteja kick-offista

Tosi innostava, kannustava ja inhimillinen näkökulma myyntiin, kasvu on kivaa!

Mahtava ja innostava päivä! Kiitokset todella konkreettisista vinkeistä ja esimerkeistä. Ja hyvästä herättelystä aiheiden pariin sekä osallistavasta tyylistä. 

Mielenkiintoista, asiantuntevaa ja oivalluttavaa sisältöä läpi koko koulutuksen. Kiitos!

Ihanan herättelevää ja tykkäsin kun osallistit meitä niin paljon. Tuli myös oikeasti pohdittavaa, mikä on hyvä. Inspiroitunut olo!

ENTÄ TULOKSET?

Selkeyttä, sielunrauhaa ja sisua toteutukseen

Revoryn tuella Notarec on saanut selkeytettyä kaupallisen strategiansa, mikä on jo lyhyellä aikavälillä tuottanut konkreettisia tuloksia asiakashankinnassa ja lisämyynnissä. Tiimin motivaatio lisämyyntiin on kasvanut, ja asiakashankinta on saatu parempaan hallintaan selkeiden prosessien ja seurannan kautta. Notarecin erottautumistekijät ovat nyt kirkaammat ja ideaalit asiakasprofiilit kaikkien tiedossa, mikä on antaa yritykselle selkeää fokusta ja kilpailuetua.

Yhteistyö ei kuitenkaan pääty tähän. Revory toimii jatkossakin Notarecin ulkoistettuna RevOps-johtajana, varmistaen, että kaupallinen strategia toteutuu ja kehittyy tulevaisuuden kasvutavoitteiden mukaisesti.

"Kaupallisen strategian työstöön sekä toimintojen laadukkaaseen johtamiseen halusimme juuri Revoryn kumppaniksi, jotta skaalaamme toimintaamme fiksusti ja optimoidusti. Meistä tuntuu siltä, että ulkoistettu RevOps-johtaja on osa meidän tiimiä. Kovan tason asiantuntemus, ja reteä tekemisen meininki. Kumppanuutta parhaimmillaan."

original.jpeg
Sofia Järnström

CEO, Founder - Notarec